بنجامین باربور، یک معلم آمریکایی، پیشنهاد می کند که یادداشت برداری در دفتر روزنگار می تواند به دانش آموزان کمک کند تا افکار خود را به بهترین شکل سازماندهی کنند.
بنجامین باربور یک معلم تاریخ آمریکایی است، او در یک مدرسه متوسطه در پنسیلوانیا تدریس می کند و به طور خاص به نحوه آموزش دانش آموزان برای تبدیل شدن به شهروندان فعال علاقه مند است.
استفاده از دفتر روزنگار دانش آموزان را ملزم می کند تا در سازماندهی و ارائه یادداشت های خود دقت بیشتری داشته باشند. از جمله، معلم نشان می دهد که می تواند نقطه ای برای ارزیابی باشد تا دانش آموزان را به سازماندهی بیشتر تشویق کند.
وقتی معلم دفتر روزنگار دانشآموزان را مرور میکرد، به سرعت متوجه میشد که آیا آنها دستورالعملها را دنبال میکنند و به طور رضایتبخشی از مطالب پیروی میکنند یا اینکه یادداشتهای نامنظم یا نامفهومی میگیرند.
در مورد دوم، او توانست به آنها آموزش دهد که چگونه بهتر یادداشت برداری کنند.
معلم به دفترچههای درجهبندی تماس میگیرد و میگوید که معلمان میتوانند از جهات مختلف به دفترچهها نمره دهند: سازماندهی، تکمیل، خوانایی، پاسخ صحیح به سؤالات و غیره.
ممکن است فکر کنید که یک دفتر روزنگار سنتی فرصتهایی را برای دانشآموز برای تفکر خلاق حذف نمیکند، اما اینطور نیست. این معلم معتقد است که دانش آموزان مکث کنند، به یادداشت های آنها نگاه کنند و در کنار یادداشت هایشان نقاشی بکشند
او از دانشآموزان خواسته است که نقشههایی را روی کاغذ خالی بسازند یا نقشههای از پیش ترسیم شده را قبل از برش دادن و چسباندن آنها در دفترچههایشان برچسب بزنند و رنگی کنند.
ایده این است که دانشآموزان نه تنها از یک خودکار و کاغذ برای کلاس استفاده کنند، بلکه مداد رنگی، نشانگر، نوار، چسب و قیچی نیز میتوانند با افزودن ابعاد لمسی به یادداشتبرداری برای دانشآموزان مفید باشند.
یک راه بسیار ساده و سنتی برای تولید یادگیری!
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.